Namnsdag

I dag har jag namnsdag. Jag heter Ida i andra namn för er som inte visste det. Maria var så gullig och gratulerade mig, annars hade jag aldrig kommit på det själv.

De senaste dagarna har jag bara varit inne och pluggat. Har bara gått utanför dörren för att gå på affären. Idag slutade Peter vi d fem tiden, så då åkte han på marknaden  och köpte lite grönsaker, sen gjorde vi tacos när han kom hem. Gott! Nu har han slocknat på soffan, kul kille! Förstår inte hur han kan sova där, det är ju inte speciellt mjukt och skönt.

Jag höll på att bli uppraggad av en vietnames i hissen idag. Han sa bara hej, sen plockade han fram sin mobil och ville ha mitt nummer, snacka om att vara påflugen. Jag sa bara No phone sen var vi framme på min våning, skönt att hissen går snabbt.

Det skulle ju komma en tjej hit på söndagar och prata engelska med mig, visst berättade jag det?  Det har iaf gått två söndagar och hon dök aldrig upp, men i söndags kom hennes kompis hit, hon som vi hyr lägenheten av, och bad om ursäkt för henne och frågade om hon kunde få min mailadress. Dagen efter hade jag fått ett mail där hon sa att hon inte hade kunnat komma förra söndagen därför att deras hus hade fått ett hål i väggen så det regnade in och nu i söndags så var hennes son sjuk. Vi får väl se om hon dyker upp nu på söndag då.

Nu ska jag gå och väcka snorbubben så att han kan sova i natt.

Ha det bra allihop!

Kram Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0