Lördag

Nu var det längesen jag skrev igen, men till mitt försvar vill jag säga att jag skrev ett inlägg i tisdags men på nåt konstigt sätt lyckades jag inte publicera det.

I går kom mina tyska flickor till stan igen (Vicki och Denise). Denise kom med en tidigare båt så hon och jag gick och åt middag vid fem tiden. Klockan sju skulle de på en födelsedagsmiddag så då gick jag hem. Donna kom till mig och drack lite vin. Vicki och Denise kom också hit efter födelsedagsmiddagen. Vid halv elva gick vi till Guava och träffade de andra sen bar det av till Sailing club. riktigt kul kväll! Alla var med och vara glada :)

I onsdags fick Peter vara ledig för att han har ett så otäckt sår på benet. Det verkar vara riktigt infekterat och ankeln är toksvullen. Vi hade en lugn och skön dag. Först gick vi och åt frukost på en restaurang här bredvid, sen åkte vi till marknaden och handlade lite grejer. På eftermiddagen gjorde vi tacos hemma. Det blev hur bra som helst. Vi var lite skeptisk om vi skulle få till det, men det gick. Vi kunde iofs inte få tag på tacoskal eller tortilla, men det går ju lika bra med nachos.

Jag hade en skräckupplevelse den dan också. När jag öppnade en kökslåda så stod jag öga mot öga med en kackelacka. Han blev nog lika rädd att se mig som jag blev av att se han, så vi stack åt varsitt håll, sen kunde vi inte hitta igen han. Peter säger jämt att jag inte kan bli så rädd varje gång jag ser en kackelacka, men häromdagen hörde jag en tjej skrika i köket, men det var visst bara Peter som blev attakerad av samma kackelacka :D

I tisdags kom tjejen som vi hyr lägenheten av hit med en kompis. Kompisen ville komma hit en gång i veckan och prata engelska med mig. Hon ville friska upp sin engelska så hon kan hjälpa sina barn som har börjat läsa engelska i skolan. Hon kommer hit imorgon, så vi får se hur det går.

Igår möblerade jag om här hemma. det blev mycket bättre. Mer hemtrevligt.

Hörde att sommaren har kommit hemma. Här har vädret varit konstigt hela veckan. På dagarna har det varit strålande sol och på eftermiddagarna har himlen blivit alldeles mörk och det har möllrat och blixtrat, men det har inte kommit en enda regndroppe.
 
Nu måste jag gå och duscha. Ska iväg med Sandra och äta middag snart.

Kram Caroline 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0